Monday, March 3, 2008

スケート

しゅみはなんですか?

わたしのしゅみは。。。よむことやたべることやえいがをみることや。。。たくさんしゅみね!きょお, topic は スケートをすること です!

じゅうさんねんまえに、スケートをはじめました。でも、はっさいからじゅういっさいまでスケートをやめました。ななねんまえにまたはじめました。(でも、さいきんやめました、じかんがありましたから。。。ざんえんでしたね。)

スケートはとてもたのしいです!はじめて、むずかしいですが、もうやさしくなります。

でも、わたしはまだまだです! いちばんむずかしいわたしができるmove、アクセル (axel) です。540 degrees まわさなければなりません. double jumps をすることができたいです!でも、I never got to that point, since I had to quit just as I was starting to practice them so I
never got good at them. For those, you have to have a lot of muscle power and control, which is hard to achieve in conjunction. I always ended up hurting myself because my jumps were never very controlled - よくからだがいたいでひた。。。hehe.

でも、いちばんじょうずなスケートをしたひとは、among others of course, コルト ブラヌイング と クリスチー 山口 (kurt browning and kristi yamaguchi). とてもじょうずですよう!!わたしは kurt browning がいちばんすきです。とてもたのしくて、おもしろいです。his routines are also very dynamic and active, and he has a great sense of humor and comedic timing. His routines are always very interesting because of that.


Kristi Yamaguchi です (ふるいしゃしんです!):


Kurt Browning です (look at his body language! すごいですね!):



じゃ、また!

4 comments:

カルビン(Calvin Zirkle) said...

わたしはカルビンです。KNOX 大学生。

Kristi Yamaguchi と Kurt Browning は
スケートのがじょうずですね。

母はスケートを見るのがすきです。
私はスケートを見るのがきらいです。

母はおもしろいといます。

jk2010 said...
This comment has been removed by the author.
jk2010 said...

スケートをむずかしいです。Not only do you have to be flexible and powerful to do those jumps, you also have to be able to go in rythym with the music and perform a whole routine.

Anonymous said...

すごい、ケートさん。今、for fun スケートをしているか。